پرش به محتوا پرش به پاورقی

قوانین و مقررات مجموعه هاست.ir

قوانین و مقررات مجموعه هاست.ir، تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین بین ‌المللی ناظر بر سرویس‌های قابل ارائه بوده و از آنجا که این قوانین در سطح دنیا به ‌طور ماهانه امکان تغییر دارند، هاست.ir حق تغییرات آتی در قوانین را بر خود محفوظ می‌داند و نسخه بروز شده قوانین و شرایط استفاده از خدمات خود را از طریق این صفحه در دسترس عموم قرار خواهد داد. بر اساس قوانین تجارت الکترونیک، خریدار با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت هاست.ir یا پورتال مشتریان، قوانین ما را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد. اما در صورتی که کاربر نیاز به قرارداد رسمی داشت، این امکان برای انعقاد قرارداد رسمی وجود خواهد داشت.

بند 1: اطلاعات تماس

سرویس‌گیرنده موظف است از نام و نام خانوادگی حقیقی و مشخصات و آدرس کامل و دقیق در هنگام ثبت‌ نام در وب سایت استفاده نماید. همچنین انتقال و تفویض حقوق و تعهدات خود به شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی بدون اخذ موافقت رسمی هاست.ir مجاز نبوده و عدم اجرای تعهدات مندرج در قوانین خرید، حق تعلیق و یا لغو قرارداد را برای سرویس ‌دهنده محفوظ می‌دارد.

در شرایطی که احتمال هک شدن یک حساب کاربری وجود داشته باشد و یا اینکه شخصی به حساب کاربری شخص دیگری لاگین کرده و مشخصات کاربر را تغییر دهد و یا نسبت به انتقال سرویس به پنل دیگر اقدام نماید، هاست.ir این حق را دارد که با بررسی این موارد و کارت ملی شخصی که اولین بار حساب کاربری را باز کرده و تماس با شماره تلفنی که اولین بار حساب را باز کرده، مجدداً سرویس کاربر را به حساب قبلی بازگشت زده و بدون نیاز به درخواست دادگاه این مورد را انجام دهد. چرا که مالکیت یک سرویس برای اولین شخصی خواهد بود که حساب را باز کرده و انتقال یک سرویس به پنل دیگر به تأیید صاحب امتیاز قبلی پنل نیازمند است.

بند 2: روش ارتباط با هاست.ir و شرایط پشتیبانی

روش ارتباطی مستند هاست.ir با خریدار، آدرس ایمیل خریدار و پاسخ به تیکت‌های پورتال پشتیبانی است که از طریق حساب کاربری وی در پورتال کاربران ثبت شده است. روش ارتباطی مستند خریدار با شرکت نیز ثبت تیکت در پورتال پشتیبانی با دریافت شماره پیگیری تیکت و یا ارسال نامه و دریافت رسید کتبی از شرکت خواهد بود. در نظر داشته باشید که به هنگام بروز مشکل برای سرویس شما، ابتدا می‌بایست با ورود به ناحیه کاربری و ایجاد درخواست پشتیبانی، مشکل خود را به‌ طور کامل در تیکت مطرح کنید. در صورتی که تمایل به ارتباط تلفنی با هاست.ir دارید، با داشتن شماره تیکت می‌بایست پیگیر مشکل خود باشید. ارائه خدمات پشتیبانی در هاست.ir در پورتال مشتریان به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته می‌باشد. ضمناً به درخواست‌هایی که از طریق تلفن اعلام گردد، در صورت داشتن تیکت پشتیبانی رسیدگی می‌شود. ضمناً برای ارتباط سریعتر و بهتر می توانید از پشتیبانی آنلاین یا پشتیبانی تلگرام نیز کمک بگیرید که راه های ارتباطی در صفحه تماس با ما وب سایت موجود می باشند.

بند 3: زمان پاسخ‌گویی به مشکلات فنی

هر کاربر به هنگام بروز مشکل می‌بایست با ایجاد تیکت پشتیبانی مشکل خود را به اطلاع هاست.ir برساند. در صورتی که نیاز به پیگیری تلفنی دارید، ابتدا باید مشکل خود را در تیکت مطرح کرده باشید و هنگام تماس با کارکنان هاست.ir، شماره تیکت مربوطه را عنوان کنید تا همکاران امکان پاسخگویی و ارائه راهکار رفع مشکل شما را داشته باشند. معمولاً سرعت در پاسخ به تیکت‌های پشتیبانی بسیار بالاست، اما در ساعات اداری زمان پاسخ به تیکت بین حداقل پنج دقیقه تا حداکثر 24 ساعت بوده و در ساعات غیر اداری و تعطیلات رسمی پاسخ به تیکت بین حداقل یک ساعت تا حداکثر 48 ساعت خواهد بود. در نظر داشته باشید که ممکن است رفع کامل مشکل به زمان بیشتری نیاز داشته باشد که مبتنی بر نوع مشکل و راهکار ارائه شده توسط هاست.ir در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل خواهد شد. این نکته قابل ذکر است که خریدار موظف است تمام تیکت‌های پشتیبانی را به زبان فارسی ارسال کند و مشکل خود را به صورت شفاف و مستند مطرح نماید. همچنین، تمامی درخواست‌های کاربر باید به صورت مکتوب در سیستم پشتیبانی ثبت شود و مواردی که به صورت شفاهی و تلفنی عنوان می‌گردد، قابل استناد نیست.

بند 4: زمان تحویل سرویس در هاست.ir

زمان تحویل سرویس در هاست.ir برای سرویس‌هایی مانند هاست، دامنه، و لایسنس اغلب آنی می‌باشد، ولی تعهد هاست.ir به شرح زیر است:

حداکثر زمان تحویل برای سرویس‌های هاست.ir که با عنایت به شرایط عمومی کشور و با فرض بدترین حالت ممکن است، به شرح زیر است:

  • سرور اختصاصی: پنج روز کاری
  • سرور مجازی: دو روز کاری
  • ثبت دامنه: دو روز کاری
  • سرویس میزبانی و هاست: دو روز کاری
  • خدمات کانفیگ سرور و نصب نرم‌افزار و اسکریپت و کنترل پنل: دو روز کاری
  • خرید نرم‌افزار خارجی و لایسنس و گواهی‌نامه: دو روز کاری
  • خدمات کولوکیشن و میزبانی سرور اختصاصی ایران: پنج روز کاری
  • تغییر در سرویس و ارتقا سخت‌افزار و تجهیزات سرور و آپگرید مشخصات سرویس: دو روز کاری

با این حال، به‌طور میانگین تحویل سرویس‌ها به صورت زیر بوده است، اما تعهد هاست.ir در بالا ذکر شده است و زمان طبیعی و نرمال تحویل به شرح زیر می‌باشد:

  • سرور اختصاصی ایران: دو روز کاری
  • سرور مجازی: کمتر از یک روز کاری
  • ثبت دامنه: آنی
  • سرویس میزبانی و هاست: آنی
  • خدمات کانفیگ سرور و نصب نرم‌افزار و اسکریپت و کنترل پنل: یک روز کاری
  • خرید نرم‌افزار خارجی و لایسنس و گواهی‌نامه: آنی
  • خدمات کولوکیشن و میزبانی سرور اختصاصی ایران: دو روز کاری
  • تغییر در سرویس و ارتقا سخت‌افزار و تجهیزات سرور و آپگرید مشخصات سرویس: آنی
  • سرور اختصاصی آلمان از دیتاسنتر هتزنر: یک روز کاری اروپا
  • سرور اختصاصی فرانسه و کانادا دیتاسنتر OVH: معمولاً کمتر از یک ساعت
  • سرور اختصاصی انگلیس دیتاسنتر Red Station: کمتر از یک روز کاری اروپا
  • کانفیگ سرور، نصب کنترل پنل سی پنل، دایرکت ادمین و سایر کانفیگ‌های امنیتی: یک روز کاری
  • خرید آی پی و خدمات مربوطه از جمله روت کردن و یا ادد کردن مک آدرس: یک روز کاری
نکته اول:

در نظر داشته باشید روزهای پنجشنبه و جمعه در ایران و روزهای شنبه و یکشنبه در اروپا روز کاری محسوب نمی‌گردد.

در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ فاکتور به هاست.ir اعلام نموده و هاست.ir موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد. در غیر این صورت مسئولیت ما صرفاً محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس در فاکتور می‌باشد و زمان سرویس‌دهی افزایشی نخواهد یافت.

نکته دوم:

ارائه سرویس‌های مجازی و اختصاصی ایران به ساکنان خارج از کشور امکان‌پذیر نبوده و لازم است کاربر در زمان ثبت و تحویل سفارش در کشور حضور داشته باشد.

نکته سوم: تغییر اطلاعات ورود به سرور و حفظ پسورد

هاست.ir به هنگام تحویل سرویس، اطلاعات کاربری شما را از طریق پورتال و ناحیه کاربری برای شما ارسال می‌کند. پس از تحویل اطلاعات ورود به سرور مجازی، هاست، سرور اختصاصی و سایر دسترسی‌های ناحیه کاربری، حفظ کلمه عبور بر عهده سرویس‌گیرنده بوده و موظف به تغییر اطلاعات ورود پس از تحویل می‌باشد. در نظر داشته باشید که از پسوردهای آسان استفاده نکنید و از کاراکتر و حروف کوچک و بزرگ برای سخت‌تر بودن پسورد استفاده نمایید.

بند 5: تغییرات فنی در سرویس

هاست.ir حق انجام تغییرات فنی، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری یا شبکه‌ای را در سرویس‌های ارائه شده دارد. در مورد تغییراتی که سرویس خریدار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هاست.ir موظف است از یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات، از طریق وب‌سایت، پورتال کاربران یا پورتال پشتیبانی و یا ارسال خبرنامه به آدرس ایمیل خریداران اطلاع‌رسانی نماید. خریدار موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید.

بند 4: ارتقاء سرویس

ارتقاء سرویس میزبانی از یک سرویس به سرویس بالاتر در هاست.ir انجام می‌گیرد و هزینه آن معادل تفاضل هزینه دو سرویس به نسبت روزهای باقیمانده از طول مدت سرویس می‌باشد که به صورت خودکار توسط سیستم محاسبه می‌گردد. در هاست.ir تغییر سرویس به یک پلن پایین‌تر وجود ندارد و صرفاً امکان ارتقاء به پلن بالاتر وجود دارد.

بند 5: مسئولیت آموزش و انتخاب سرویس

هاست.ir تلاش خود را جهت راهنمایی خریدار در مسائل فنی می‌کند و امکان ارائه مشاوره رایگان پیش از خرید را برای کاربر فراهم کرده است، ولی خریدار خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب، سرور مجازی، سرور اختصاصی، دامنه و سایر سرویس‌ها آشنایی داشته باشد. هاست.ir مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهره‌برداری صحیح از سرویس ندارد و برای سرویس‌های خریداری شده، مسئولیتی برای آموزش ندارد. با این حال، بخش آموزش هاست.ir در قسمت بلاگ سایت، بخش آموزشی راه‌اندازی کرده است تا اکثر پاسخ‌های مورد نیاز کاربران را به صورت فایل‌های آموزشی منتشر کند.

بند 6: پایداری و آپتایم سرویس

میزان پایداری (uptime) تضمین شده شبکه و سخت‌افزار سرورهای ارائه شده توسط هاست.ir پایداری و آپتایم سرویس در ماه، 99% می‌باشد. هرچند پایداری عمومی شبکه و سخت‌افزار سرویس‌ها بسیار بیشتر و نزدیک به 100% در ماه می‌باشد.

بند 7: مدیریت سرور و وظایف پشتیبانی در هاست.ir

کلیه سرویس‌های ارائه شده در هاست.ir به‌ صورت پیش‌فرض مدیریت نشده (سلف منیج) بوده و خدمات پشتیبانی تنها محدود به شبکه، سخت‌افزار، پایداری و آپتایم سرویس‌ها می‌باشد. در صورتی که کاربر با خرید خدمات از هاست.ir مثل سرور مجازی، سرور اختصاصی، هاست، دامنه و سایر نیاز به پشتیبانی نرم‌افزاری داشته باشد، این امر صرفاً با هزینه توافقی و یا در صورت داشتن بسته مدیریت توسط هاست.ir قابل انجام است.

کاربر به‌صورت پیش‌فرض هیچ هزینه‌ای بابت پشتیبانی نرم‌افزاری پرداخت نکرده است و هزینه پرداخت شده بابت سرویس‌های مذکور شامل ارائه به موقع سرویس و پشتیبانی مربوط به شبکه، سخت‌افزار و آپتایم و پایداری سرویس می‌باشد. تعرفه مربوط به رفع مشکل پس از ارسال درخواست کاربر در تیکت پشتیبانی توسط بخش فروش ارائه می‌گردد و یا کاربر در صورتی که به‌ صورت ماهانه نیاز به یک پشتیبانی مستمر دارد، می‌تواند با سفارش بسته مدیریت به‌ صورت ماهانه از خدمات نرم‌افزاری هاست.ir بهره‌مند گردد.

این نکته قابل ذکر است که پشتیبانی نرم‌افزاری در هر سطحی با اخذ هزینه انجام خواهد شد.

بند 8: تمدید سرویس

1الف) کاربر موظف است که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سررسید سرویس خود اعم از سرور مجازی، سرور اختصاصی، هاست، دامنه، لایسنس و سایر، نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام کند. از هفت روز قبل از اتمام سرویس، فاکتور مربوطه از سوی هاست.ir ارسال می‌گردد و مشترک باید نسبت به پرداخت اقدام کند. در صورتی که برای تمدید در موعد مقرر اقدام نگردد، تمام مشکلات احتمالی و قطع شدن سرویس بر عهده خریدار می‌باشد. برای سرویس‌های هاست، سرور مجازی، سرور اختصاصی و سایر، حداکثر دو روز بعد از تاریخ سررسید، سرویس به همراه تمام اطلاعات آن حذف می‌گردد و امکان بازیابی اطلاعات مقدور نخواهد بود. این نکته حائز اهمیت است که پشتیبانی صرفاً به سرویس‌هایی ارائه می‌گردد که سرویس فعال داشته باشند. همچنین، پس از پایان دوره سررسید، ارائه بکاپ با اخذ هزینه انجام می‌گردد.

ب) افزایش هزینه‌های زیرساختی، ارزی و یا تورمی که توسط مجموعه هاست.ir قابل کنترل نیست، می‌تواند بر روی هزینه تمدید سرویس‌ها مؤثر باشد. این تغییرات هزینه، موجب افزایش هزینه و صدور الحاقیه در برخی از لوکیشن‌ها و پلن‌های ارائه شده، تازه تحویل شده با دوره‌های بالا از قبیل سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله خواهد شد.

(با توجه به امکان بروز مشکلاتی مبنی بر اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و یا ایمیل، کاربر موظف به اطلاع داشتن از تاریخ سررسید سرویس خود می‌باشد).

بند 9: ترافیک مربوط به سرور‌های ایران

کاربرانی که قصد خرید سرور مجازی ایران یا سرور اختصاصی ایران را دارند، باید قبل از پایان ترافیک اختصاصی داده شده به پلن خود، نسبت به خریداری ترافیک جدید اقدام کنند. در صورتی که به دلیل اتمام ترافیک، سرویس به صورت اتوماتیک مسدود شود، تمام مسئولیت بر عهده خریدار خواهد بود و هیچ تعهدی برای فعال نگه داشتن سرور بدون ترافیک مجاز توسط هاست.ir وجود ندارد.

برای اطلاع از تعرفه ترافیک برای تمامی سرویس‌های مختص ایران، می‌توانید با هاست.ir تماس بگیرید. ما از چهار مرکز زیرساختی، تبیان، پارس آنلاین و آسیاتک و داده پرداز با تعرفه‌های مختلف برای ترافیک خدمات ارائه می‌دهیم، لذا حتماً پیش از خرید، از میزان و تعرفه ترافیک مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

نحوه محاسبه ترافیک در دیتاسنترهای ایرانی در حال حاضر به صورت 1 به 10 بوده و کاربران می‌توانند قبل از اتمام ترافیک و نیاز به ترافیک اضافی، اقدام کنند.

بند 11: ترافیک مربوط به سرور‌های ایران

در سرویس‌های ایرانی ارائه شده توسط هاست.ir، قوانین مربوط به ترافیک به شکل 1 به 10 اعمال می‌شود. این به این معنی است که برای هر 11 گیگابایت ترافیک مصرفی، 1 گیگابایت از آن باید دانلود باشد و 10 گیگابایت باقی‌مانده آپلود.

تمامی کاربران باید از این قوانین پیروی کنند تا جلوی اختلالات در شبکه و سرویس دهی را بگیرند. در دیتاسنترهای ایرانی، به دلیل محدودیت‌های ترافیک از سوی دیتاسنترها و زیرساخت‌های کشور، ترافیک مصرفی باید به صورت منصفانه تقسیم شود و نباید باعث اختلال در شبکه شود.

برای مثال، استفاده ثابت از پورت شبکه به نسبت 1 به 1 (یعنی 100 – 1000 مگابیت در حالت مداوم) خلاف قوانین سرویس دهی می‌باشد. در صورتی که ترافیک ثابت باشد، پورت شبکه سرویس به سرعتی مانند 5 مگابیت محدود خواهد شد.

در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام در این خصوص، می‌توانید با بخش پشتیبانی هاست.ir تماس بگیرید.

بند 12: ممنوعیت‌های سرور ایران

سرورهای ایران ارائه شده توسط هاست.ir برای استفاده در موارد زیر ممنوع می‌باشند. در صورت مشاهده استفاده از این سرویس‌ها بدون اطلاع قبلی، سرویس به صورت مسدود شده و هزینه‌ی پرداختی به هیچ وجه بازگشت داده نمی‌شود، و سرویس تا پایان دوره مسدود خواهد ماند:

  • کاهش پینگ (Lower Ping): استفاده از سرورها به منظور کاهش پینگ به طور غیرمجاز ممنوع است.
  • ارسال اسپم (spam): استفاده از سرور برای ارسال پیام‌های اسپمی ممنوع می‌باشد.
  • اشتراک‌گذاری آی ‌پی به صورت عمومی (VPN): استفاده از سرور به عنوان سرویس VPN عمومی ممنوع است.
  • پروکسی‌های تلگرام: استفاده از سرور برای ایجاد پروکسی‌هایی که برای دسترسی به تلگرام استفاده می‌شود، ممنوع است.
  • پروکسی‌های squid و socks proxy , http proxy , https proxy و..: استفاده از سرور برای ارائه پروکسی‌های این نوع نیز ممنوع است.
  • دیداس و نت اسکن :استفاده از سرور برای مقاصد دیداس (DDoS) و نت اسکن نیز ممنوع است.

این موارد شامل گارانتی بازگشت وجه نمی‌شوند و در صورت مشاهده استفاده از آن‌ها، سرویس سریعاً مسدود خواهد شد.

بند 13: گیم سرور

در حال حاضر، هاست.ir ارائه سرویس گیم سرور بر روی سرورهای مجازی ایران را پشتیبانی نمی‌کند. استفاده از سایر پلن‌ها مانند سرور مجازی و سرور اختصاصی ایران به عنوان گیم سرور ممنوع است و در صورت مشاهده، بدون اطلاع قبلی سرویس به صورت مسدود خواهد شد و هزینه‌ی پرداختی به کاربر بازگشت داده نخواهد شد.

از آنجا که هیچ‌گونه تضمین مهار حملات مانند دیداس و… بر روی سرورهای مجازی ایران ارائه نمی‌شود، استفاده از این سرویس‌ها برای گیم سرور توصیه نمی‌شود.

این سیاست‌ها جهت حفظ عملکرد و پایداری سرویس‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های مخرب از زیرساخت‌های ارائه شده توسط هاست.ir است.

بند 14: اتک سنگین و حملات سایبری

ارائه سرویس به کاربرانی که دارای اتک های سنگین و حملات سایبری گسترده هستند، بر روی سرویس های معمولی ممنوع بوده و باید سرویس های دارای فایروال سخت افزاری و آنتی دیداس تهیه کنند (برای این مورد می توانید از طریق تیکت قبل از خرید استعلام بگیرید) و در صورت مشاهده، بدون اطلاع به خریدار و بدون بازگشت وجه، سرویس مربوطه مسدود می گردد.

در صورتی که شما کاربر سرویس گیم هستید، می‌بایستی پلن های ویژه گیم را تهیه کنید. امکان سرویس دهی بر روی بستر اینترنت برای این قبیل مشتریان فراهم نیست (جز سرویس های خاص خارج از کشور). همچنین، برای میزبانی افرادی که دارای حملات سایبری هستند، بر روی سرور های خارج نیز ممنوع است و صرفاً باید از پلن های آنتی دیداس برای رفع مشکل استفاده کنند. در صورتی که بر روی سرویس های خارج، هاست.ir اتک بر روی سرویس مشترک رویت شود، سرویس مسدود خواهد شد.

بند 15: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

ارائه سرویس به سایت های فیلتر شده و سایت هایی که بر اساس بند 23 قانون جرایم رایانه‌ای و یا از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، اعلام گردند، امکان میزبانی در هاست.ir را نخواهند داشت و در صورت مشاهده این مورد، بدون اطلاع به خریدار سرویس مسدود خواهد شد. اگر بر روی خدماتی نظیر سرور اختصاصی نیز این مورد رویت شود، صرفاً یک بار به مشترک اخطار کتبی ارسال می‌گردد و در صورتی که سریعاً اقدام به مسدود سازی نگردد، آن آی‌پی از سوی هاست.ir مسدود می‌گردد. همچنین ارائه سرویس به سایت های چت روم ممنوع بوده و امکان سرویس دهی به این افراد وجود ندارد. همچنین افرادی که از سرویس های ایران جهت رفع فیلتر استفاده می‌کنند، در صورت اعلام کمیته فیلترینگ بدون اطلاع کاربر سرویس بدون بازگشت وجه مسدود می‌گردند.

بند 16: تخلف و ابیوز

در صورتی که کاربر اقدامات خلاف قوانین ایران و قوانین بین‌المللی از جمله ارسال اسپم و هرزنامه، نقض قوانین کپی رایت، پورت اسکن، ارسال اتک و DDOS، کرک و فیشینگ و سایر انجام داد، سرویس کاربر برای همیشه مسدود خواهد شد و عودت هزینه نیز انجام نمی‌شود.

بند 17: کنسل کردن سرویس

کاربر موظف است در صورتی که سرویس خریداری شده را در پایان دوره نیاز نداشت، نسبت به اعلام کنسلی سرویس مذکور از طریق ناحیه کاربری اطلاع رسانی کند. همچنین در صورتی که کاربر به هر دلیلی اقدام به کنسل کردن سرویس کرد و یا به دلیل عدم پرداخت به موقع سرویس کنسل شد، امکان بازگردانی سرویس فراهم نخواهد بود.

بند 18: درخواست بازگشت وجه

در نظر داشته باشید که در صورت تایید بازگشت هزینه توسط کارشناسان هاست.ir، تمام موارد مصرفی همچون ترافیک و سایر و همچنین مدت زمان فعال بودن سرویس، به صورت روزانه از هزینه کسر می‌گردد. روند انتقال هزینه به حساب بانکی کاربر ۳ الی ۱۰ روز کاری زمان بر می‌باشد.

بند 19: چه سرویس هایی شامل گارانتی بازگشت وجه نمی‌باشند؟

1. دامنه شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.

2. لایسنس شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.

3. سرور اختصاصی ایران و خارج از کشور تحت هر شرایطی شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.

4. سرور های مجازی خارج از کشور به دلیل اجاره ماهانه از دیتاسنتر های خارجی، امکان عودت وجه را ندارند.

5. خدمات کولوکیشن و میزبانی سرور شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.

6. سرویس های پیشنهاد ویژه و استفاده از کد تخفیف در زمان خرید، شامل گارانتی بازگشت وجه نمی‌شود (تمامی سرویس ها).

7. خدمات کانفیگ سرور و مدیریت سرور شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.

8. خدمات عیب یابی و بررسی مشکلات سرور و خدمات نرم افزاری حتی اگر مشکل کاربر رفع نشده باشد، به دلیل زمان صرف شده از بخش فنی haastt.ir، مشمول گارانتی بازگشت وجه نیست.

9. بازگشت وجه باید دلیل کاملاً منطقی داشته باشد؛ به عنوان مثال، مشکل از سوی سرویس های ما باشد. در غیر این صورت، اگر بدون دلیل مشخصی از خرید خود منصرف شده و قصد لغو سرویس را دارید، این امکان مسدود می‌شود. باید قبل از خرید سرویس به این نکته توجه داشته باشید که منابع سرویس با توجه به اجاره سرویس رزرو می‌شود (برای تمامی سرویس ها).

10. هزینه سرویس از اولین لحظه ارسال اطلاعات (حداقل 1 روز) محاسبه و تمامی مسئولیت سرویس ارائه شده تا زمان حذف سرویس بر عهده کاربر می‌باشد.

توجه: کاربر موظف است قبل از تهیه سرویس با دقت به تمامی موارد و مشخصات سرویس ها توجه کند. در صورتی که پس از تهیه سرویس به طور مثال برنامه و یا سرویس مورد نظر بر روی سرور اجرا نشود، مشکل به صورت نرم‌افزاری بوده و شامل قانون بازگشت وجه نمی‌شود (برای مثال وجود تحریم بر روی کشور خریداری شده و یا نصب نشدن ابزاری که نیاز به کارت گرافیک دارد).

توجه: کاربر موظف است قبل از تهیه سرویس با دقت به تمامی موارد و مشخصات سرویس ها توجه کند. در صورتی که پس از تهیه سرویس، به طور مثال برنامه یا سرویس مورد نظر بر روی سرور اجرا نشود، این مشکل به صورت نرم افزاری بوده و شامل قانون بازگشت وجه نمی‌شود. به عنوان مثال، اگر تحریمی بر روی کشور خریداری شده وجود داشته باشد یا اگر نصب ابزاری که نیاز به کارت گرافیک دارد امکان پذیر نباشد.

بند 20: قوانین اضافه برای عودت وجه بر روی سرور‌های مجازی ایران

  1. عودت هزینه باید با دلیلی کاملاً منطقی و شفاف بیان شود. در صورت عدم تایید توسط کارشناسان هاست.ir امکان عودت وجه فراهم نمی‌باشد.
  2. بازگشت وجه در هر پنل کاربری فقط یکبار قابل انجام می‌باشد.
  3. فقط یک سرور مجازی ایران از هر کاربر امکان عودت وجه وجود دارد. در صورت خرید تعداد بیش از یک عدد، سرویس‌های دیگر تحت هیچ شرایطی قابل عودت وجه نیستند.
  4. صورت تایید بازگشت هزینه توسط کارشناسان هاست.ir، تمام موارد مصرفی همانند ترافیک و سایر و همچنین مدت زمان فعال بودن از سرویس به صورت روز شمار از هزینه کسر می‌گردد.
  5. عودت وجه زمانی انجام می‌شود که مشکلی بر روی سرویس‌ها وجود داشته باشد و از سوی هاست.ir قابل حل نباشد.

بند 21: رعایت ادب و احترام متقابل در تیکت و تماس تلفنی

هاست.ir معتقد به اخلاق مداری و رعایت احترام مضاعف به مشتریان خود می‌باشد. کارمندان هاست.ir موظف به رعایت ادب و احترام در برخورد با مشتریان هستند. در صورتی که کوتاهی یا برخورد نادرستی از سوی کارمندان هاست.ir صورت گیرد، از مشترکین تقاضا داریم تا با اعلام این موارد، مدیریت و تیم هاست.ir را در رعایت حقوق مصرف‌کننده و اخلاق مداری یاری رسانند. همچنین، تمامی مشتریان موظف به رعایت ادب و احترام، حتی در زمانی که به هر دلیلی سرویسشان دارای مشکل و اختلال است، می‌باشند. کاربران باید در نوشتن تیکت‌های پشتیبانی و در تماس تلفنی، با رعایت احترام متقابل عمل کنند و تحت هیچ شرایطی خارج از احترام و ادب رفتار نکنند.

در صورت هرگونه بی‌ادبی یا فحاشی از سمت کاربران، پنل کاربر مسدود خواهد شد و هاست.ir حق تعلیق تمامی خدمات آن کاربر را خواهد داشت.

بند 22: فورس ماژور و حوادث غیرمترقبه

هاست.ir هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد اضطراری و فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیت‌های دولتی و تحریم را ندارد. با این حال، در صورت بروز چنین مواردی، هاست.ir تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد می‌نماید. بروز هر یک از موارد اضطراری، موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد. تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد اضطراری خواهد بود.

بند 23: از دست رفتن داده ها

هاست.ir هیچ مسئولیتی در برابر از دست رفتن داده‌ها به هر دلیلی که باشد، نخواهد داشت.

بند 24: پینگ تایم سرور ها

پینگ تایم شبکه ایران از نقاط مختلف کشور در حدود ۱۰ الی ۱۰۰ میلی‌ثانیه می‌باشد و پینگ تایم شبکه سرویس‌های مستقر در خارج از ایران در حدود ۹۰ الی ۳۵۰ میلی‌ثانیه می‌باشد که با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی شبکه داخل کشور ممکن است پینگ تایم در مواقعی به بیش از این مقادیر افزایش یابد. در این صورت، هاست.ir نسبت به بررسی مسئله با توجه به مستندات ارائه شده از سوی سرویس‌گیرنده اقدام می‌نماید. لازم به توضیح است که رفع مشکلات موجود در شبکه ISP‌های مختلف خارج از اختیارات سرویس‌دهنده بوده و سرویس‌گیرنده می‌بایست شخصاً به پیگیری و رفع آنها اقدام نماید.

بند 25: محدودیت‌های آی پی‌های سرور مجازی (دیتاسنتر)

  1. تمامی آی پی‌های مربوط به سرورهای مجازی به صورت Virtual IP بوده، به این معنی که آی پی‌ها در شبکه دیتاسنتری قرار دارند و ممکن است در برخی سایت‌ها به صورت Proxy یا VPN شناسایی شوند. در صورتی که محدودیتی بر روی سایت مقصد از سمت آی پی وجود داشته باشد، این موضوع خارج از حوزه پشتیبانی و بررسی می‌باشد و شامل گارانتی بازگشت نمی‌شود.
  2. سرورهای مجازی ایران برای استفاده از اینترنت بانک‌ها مناسب نمی‌باشد. همچنین، بسیاری از بانک‌ها آی‌پی‌های دیتاسنتر را مسدود سازی نموده‌اند. لذا، هاست.ir تضمینی در خصوص استفاده از اینترنت بانک‌ها به کاربران ارائه نمی‌دهد.

بند 26: تغییر آی پی

آی پی ارائه شده بر روی سرورهای خارج از کشور، با توجه به تهیه از دیتاسنترهای خارجی مورد نظر در طول دوره قرارداد سرویس، قابل تغییر نیست و بررسی آی پی ارائه شده محدود به امکان اتصال به سرور و همچنین دسترسی سرور به اینترنت در زمان تحویل سرور می‌باشد. موارد استفاده‌های داخلی مانند استفاده از سرویس‌های گوگل، اتصال به بانک‌های کشور مورد نظر و غیره، مشمول پشتیبانی سرور نمی‌باشند و هاست.ir هیچ تعهد و تضمینی در خصوص امکان استفاده ندارد.

آی پی سرورهای ایران با توجه به عدم اعمال محدودیت در خصوص اتصال به سرویس‌های داخلی، در طول دوره قرارداد قابل تغییر نیست.

بند 27: ارسال ایمیل

با توجه به حساسیت‌های بالایی که سرویس‌های ارسال ایمیل دارند و با توجه به اینکه آی پی‌ها به صورت شناور به کاربران ارائه می‌شود، ممکن است در زمانی که آی پی اختصاصی به کاربران برای سرورهای مجازی، اختصاصی یا هاست ارایه می‌شود، قبلاً در وبسایت‌هایی بلک لیست شده باشد و ارسال ایمیل انجام نشود. این موضوع نیاز به پیگیری توسط کاربران دارد و از حوزه پشتیبانی هاست.ir خارج است. همچنین، SPAM شده ایمیل‌ها و مشکلات ارسال خارج از پشتیبانی هاست.ir می‌باشد.

بند 28: پهنای باند مصرفی و ترافیک

برخی سرویس‌های مجازی، اختصاصی یا هاست در هاست.ir با ترافیک‌های محدود هستند. از این جهت، در صورتی که به دلیل اختلالی در روند محاسباتی ترافیک مصرف شده و یا به دلیل حملات سایبری به سمت سرور (INPUT) یا خروج از سرور (OUTPUT) انجام شود، کاربر موظف به پرداخت کامل هزینه ترافیک مازاد مربوطه است. در صورت عدم همکاری از سمت کاربر، هاست.ir بر اساس سیاست‌های داخلی خود تصمیمات مربوطه را اتخاذ می‌کند.

بند 29: استفاده از منابع و نسخه پشتیبان

با توجه به اینکه پلن‌های متفاوتی برای خرید سرور مجازی، سرور اختصاصی و هاست اشتراکی در هاست.ir وجود دارد، کاربر می‌تواند بر اساس پلن خریداری شده با منابع مشخص پیش از خرید، از منابع استفاده نماید. در صورت نیاز به منابع بیشتر، کاربر موظف است که سرویس خود را ارتقا دهد. همچنین در سرویس‌های هاست اشتراکی، امکان استفاده به عنوان هاست دانلود یا سرویس ارسال ایمیل فراهم نیست. در صورت مشاهده این موارد، سرویس بدون اطلاع کاربر مسدود می‌شود. در تمامی سرویس‌های ارائه شده توسط هاست.ir، بکاپ‌گیری و گرفتن نسخه پشتیبان بر عهده کاربر می‌باشد و هاست.ir هیچ مسئولیتی در حفظ و نگه‌داری اطلاعات کاربران ندارد. در نظر داشته باشید تهیه نسخه بکاپ و یا ریستور بکاپ با اخذ هزینه قابل انجام بوده و فقط برای آن دسته از کاربرانی که بسته مدیریت دارند رایگان خواهد بود.

بند 30: نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی هاست ها و هر گونه خدماتی اعم از دسترسی به هاست به صورت مستقیم به مشتریان داده می شود اما شما عزیزان می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به صورت کاملا رایگان در مدت استفاده از خدمات هاستینگ خود، هر گونه درخواستی را اعم از نصب یا حذف افزونه یا قراردادن کد در وب سایت از مجموعه ما درخواست کنید!